niedziela, 24 sierpnia 2014

Zakładka w czterech odsłonach

Hej!
Z tego co, wiem wiele osób nie używa zakładek. Strony zaznacza pierwszą lepsza rzeczą, która wpadnie w ręce albo nawet zagina róg. Zaginanie kartek to według mnie zbrodnia. Sama nigdy nie zagięłam żadnej. Zdarzało mi się, że gdy nie miałam nic pod ręką, zakładałam chusteczką higieniczną, kawałkiem gazety.
W tym poście chciałabym pokazać Wam jeden, dwa… cztery! sposoby na zakładkę :D Abyśmy nigdy więcej nie musieli zakładać byle czym lub zaginąć rogów! 

Sposób I -  Zakładka potworek







Krok 1: Rysujemy na tekturze trzy kwadraty (patrz obrazek nr 1)
Krok 2: Wycinamy szablon.
Krok 3: Zaginamy jedno skrzydełko.
Krok 4: Zaginamy drugie skrzydełko.
Krok 5: Smarujemy drugie skrzydełko klejem.
Krok 6: Zaklejamy.
Krok 7: Wycinamy z kolorowego papieru oczy i ząbki.
Krok 8: Przyklejamy i potworek jest gotowy.







Sposób II - Zakładka z opakowania po batoniku

Na pewno każdy z nas może taką zakładkę "wykonać", kupując batonik. Jednocześnie dajemy drugie życie opakowaniu, czyli recykling :3


Sposób III - Zakładka z cytatem

Na kolorowej tekturce piszemy swój ulubiony cytat lub myśl ;)


Sposób IV - Zakładka z motywem z książki 

Na kolorowej lub białej kartce rysujemy coś związanego z ulubioną serią lub piszemy cytat i ozdabiamy motywem :)



       Jest kilka powodów, dla których powinniśmy używać zakładek. Nie niszczymy książek i nie gubimy strony, na której skończyliśmy czytać. Dodatkowo jeśli sami zrobimy taką zakładkę to może poczujemy się dowartościowani czy coś w tym stylu. Mi robi się przyjemnie, gdy zrobię coś ładnego :)
       Ja mam mnóstwo zakładek i dlatego postanowiłam podzielić się pomysłami na nie z innymi. Mam nadzieję, że przypadły Wam do gustu i je wykorzystacie.
Jeśli spodobał Ci się post to napisz w komentarzu. Jeśli wykorzystasz któryś z pomysłów tez napisz. A jeśli nie podoba Ci się post to oczywiście tez daj znać :)
Pozdrawiam cieplutko :*
~Ami

PS
Przy robieniu tutorialu zachciało mi się czegoś słodkiego i poratowały mnie krówki :3 W ten sposób pozyskałam jedną zakładkę więcej (reszta była lepiąca :/) :D

4 komentarze:

  1. Fajny pomysł na zakładkę z cytatem lub motywem z książki :) Co prawda nie jestem jakoś wielce uzdolniona artystycznie, choć źle mi to też nie idzie. Ostatnio palce mnie świerzbią i myślę, że wykożystam twoje pomysły. Co prawda mam masę zakładek, ale uważam, że ich nigdy za wiele :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze komuś przypadły do gustu moije pomysły :)
      Ściskam!
      ~Ami

      Usuń
  2. Najbardziej podoba mi się zakładka-potworek i te z cytatami. Jeżeli chodzi o zakładki mam jedną, która leżała w książce po zakupie i jak na razie mi służy. Mam również fajną zakładkę z gumką. Na górze jest głowa pluszowego pieska, a ona dole nogi. Jednak nie sprawdza się przy mniejszych książkach.
    Fajny i pomysłowy post :) Oby więcej takich pomysłów.
    Pozdrawiam :)

    dusza-w-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię :) Cieszę się, że ktoś to jednak czyta :3
      Ściskam!
      ~Ami

      Usuń

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia