piątek, 31 października 2014

Creature Of The Night Book Tag

Zapadł zmierzch... Tylko słabe światło latarni oświetlało jej twarz. Nagle poczuła na sobie czyjś wzrok, odwróciła się. Ulica była pusta, mimo to przyśpieszyła. Teraz wyraźnie słyszała kroki. Zaczęła biec, kiedy zza roku wyłoniła się gromada zombi... 






            W związku z dzisiejszym świętem postanowiłam napisać post związany właśnie z Halloween. W literaturze często pojawia się motyw potworów halloweenowych. Dlatego dzisiaj mam dla Was tag o wszelkich nocnych potworach :) 

Tag ten nazywa się Creature Of The Night Book Tag i stworzyła go Katytastic - booktuberka, którą możecie znaleźć tutaj. Nie nagrywam, więc postanowiłam przedstawić Wam ten tag w formie pisanej. 
Zaczynajmy!

I Wampir

Do tej pory nie przeczytałam żadnej z książek, której bohaterami byłyby wampiry. Słyszałam o bardzo wielu, jednak raczej nie gustuję w tego typu utworach. Chociaż z tego co słyszałam postać wampira pojawi się w "Darach anioła", które stoją u mnie na półeczce i cierpliwie czekają na przeczytanie. 

III Wilkołak

Pamiętam, że chyba jedyną książką, którą przeczytałam, a jej bohater to wilkołak była "Alfa i Omega. Wilczy trop" pióra Patrici Briggs. Czytałam ją dawno temu, więc nie pamiętam, o co do końca w niej chodziło, ale mam zamiar to sobie odświeżyć. ;) 

III Zombie

Może to Was zdziwić, ale zombi to są stwory, których się boję i nie umiem nawet o nich pisać, a co dopiero czytać... XDDD

IV Duch 

Teraz pozostaje tylko rozstrzygnąć, jak mamy oceniać tego ducha - pozytywnie czy negatywnie. Duch Jamesa pojawia się w "Trylogii Czasu" Kerstin Gier. Jest on jak najbardziej duchem pozytywnym. Mieszka w szkole Gwendolyn i przyjaźni się z nią. Kolejnym duchem jest chyba coś, co sprawia, że pieniądze zaczynają się pojawiać wszędzie w baśni "Ocean na końcu drogi" Neila Geimana. Nie opracowałam jeszcze tej teorii do końca, więc nie jestem pewna o co w tym wszystkim chodzi, ale jestem strasznie ciekawa, kto to będzie. ;) 

V Czarodzieje/Czarodziejki/Magowie

Być może narażę się teraz na powszechne wyszydzenie, ale... NIE CZYTAŁAM HARRY'EGO POTTERA. Jak i również żadnych innych książek, w których pojawialiby się czarodzieje  lub magowie. 

VI Wróżki

Seria Aprilynne Pike rozpoczynająca się książką "Skrzydła Laurel" jest cała poświęcona wróżkom. Pojawiają się tam dobre i złe - zdrajcy narodu. Ale jeśli sami przeczytacie dowiecie się kim oni są i komu pomagają, po co to robią, poznacie również wszystkie tajemnice wróżkowego świata. 

VII Demon

Wiem, że demony pojawią się w "Darach anioła" i znowu, nie czytałam jeszcze książki, w której pojawiłyby się one. 

VIII Anioł

No i tutaj od razu pojawia mi się w głowie tytuł "Anioł"-  powieść L.A. Weatherly. Tak jak obiecałam recenzja się pojawi i bardzo przepraszam, że nadal jej nie ma. Mam nadzieję, że wkrótce to nadrobię. "Anioł" to książka, w której anioły nie pojawiają się jako boskie stworzenia, które przyszły nam pomóc. Wręcz przeciwnie - one niszczą ludzkość i całe zło tego świata ma przyczynę własnie w nich. 

IX Kosmici 

Jest jedna książka, która przeczytałam i pojawili się w niej kosmici, a przynajmniej tak można ich nazwać. To "Intruz" Stephanie Meyer. Rewelacyjna powieść, od której zaczęłam swoją przygodę z science-fiction. Kosmici nie pojawiają się tam jako zielone stworki, które mają czułki, ale jako stworzenia, które wczepia się w ludzkie ciało i to oni nimi kierują i mają wszelką kontrolę. Jest to też pewien obraz zagłady świata, w którym obcy kierują umysłami ludzi i opanowują wszechświat. 

X Nadnaturalni

Czyli kategoria poświęcona postaciom z mocami nadprzyrodzonymi. Do tej kategorii mogę zaliczyć "Trylogię Trylle" Amandy Hocking. Bohaterami tam są trolle, które posiadają nadnaturalne umiejętności takie jak telekineza, przepowiadanie przyszłości i możliwość kontrolowania żywiołów, a także porozumiewania się w myślach. Mniej więcej te same umiejętności potrafią sawanci w serii książek  Joss Stirling o braciach Benedictach, którą rozpoczyna "Kim jesteś, Sky?". Oni także potrafią rozmawiać w myślach, opanowali telekinezę, przepowiadają przyszłość, ale potrafią również widzieć aury innych ludzi i w ten sposób rozpoznawać ich emocje. 






Takim sposobem dobrnęliśmy do końca :) Jakie książki Wy czytaliście z tych kategorii i które chcecie naprawdę gorąco polecić? :) Czekam na wszystkie propozycje. 
Mam nadzieję, że spodobał się Wam tego typu post, jeśli tak dajcie znać w komentarzu, abym wiedziała, czy robić je częściej ;) 
Żegnam się. Buu! 
~Ami 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia