wtorek, 15 września 2015

#35 Requiem Lauren Oliver

Tytuł: Requiem
Autor: Lauren Oliver
Tłumaczenie: Monika Bukowska
Trylogia: Delirium (cz.3)
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 392




Ten, kto skacze do nieba, może upaść, to prawda. Ale może też poszybować w górę







Rewolucja trwa. Odmieńcy wreszcie postanowili się ujawnić i zmienić dotychczasową rzeczywistość. Lena tkwi w centrum działań wojennych rozdarta pomiędzy Alexem i Julianem, a także zaczyna wahać się, czy na pewno walczy o właściwe wartości. 
W tym samym czasie Hana zostaje narzeczoną burmistrza Portland i razem z nim prowadzi politykę przeciw Odmieńcom. Obawia się też, że remedium nie zadziałało. 
Los znów połączy ich ścieżki i doprowadzi do konfrontacji, która okaże się rozstrzygającą. 
Jak żyć z poczuciem winy? Czy można oszukać samego siebie? 

Po Pandemonium dość niechętnie sięgnęłam po kolejną część. Zrobiłam sobie dwutygodniową przerwę i dopiero rozpoczęłam. 

W Requiem pojawia się mnóstwo nowych postaci. Wpływa to na lepszą fabułę powieści. W tej części możemy lepiej poznać Tacka i Raven. Autorka pokazuje nam na ich przykładzie, jak człowiek potrafi się zamknąć na innych ludzi, kiedy doświadczy bólu, jak zmienia się w obliczu natury, dzikości, wolności. Na pewno nie tylko ja zmieniłam zdanie o Hanie. Gdy odkrywamy jej sekret, już nie wydaje nam się taka bezbronna i uczciwa.

Narracja tej książki prowadzona jest z dwóch perspektyw - Leny i Hany. Jak łatwo się domyślić z perspektywy Leny dowiadujemy się o działaniach Odmieńców, a z punktu widzenia Hany zdobywamy informacje o tym, co dzieje się w mieście. 

Kończąc już... Requiem podobało mi się najbardziej z całej trylogii. Było mnóstwo akcji, poznaliśmy lepiej bohaterów. Autorka ujęła w tej powieści kilka ważnych problemów: jak ciężko jest wybaczyć , jak okropnie człowiek czuje się z poczuciem winy. Lauren Oliver zwróciłam nam uwagę, że często sami oszukujemy siebie i zagłuszamy głos serca. Czuję pewien niedosyt po zakończeniu i jestem bardzo ciekawa, jak potoczyły się dalsze losy bohaterów. Wiem, że zostały wydane także opowiadania, więc jeżeli czytaliście to proszę napiszcie mi, czy tam jest kontynuowana akcja czy pojedyncze wątki z powieści. Ale proszę TYLKO o to, nie żadne spoilery ;) Trylogia Delirium bardzo mi się podobała i jest godna polecenia! 

Ocena: 9/10

Książka bierze udział w wyzwaniu: 
1. Przeczytam tyle, ile mam wzrostu - 3 cm 
2. Wyzwanie książkowe 2015 - Książka, której akcja rozgrywa się w wojnę 




1 komentarz:

  1. Książka mnie bardzo zainteresowała :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    www.nalogowy-ksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia