wtorek, 19 czerwca 2018

Zapytaj astronautę - Tim Peake


Muszę się przyznać, że kosmosem i gwiazdami byłam zafascynowana od zawsze. Jednak moja fascynacja nie sięgnęła tak daleko, żeby zagłębić się w astronomię, bo fizycznym freakiem nie byłam nigdy i fizyka do tej pory jest dla mnie czarną magią. Dlatego ogromnie zainteresowała mnie książka Zapytaj astronautę, w której to Tim Peake miał odpowiadać na pytania zadane mu przez zwykłych ludzi, czy takich jak my, ciekawych, jak działa kosmos. 


Książka podzielona jest na osiem części, które zawierają odpowiedzi na pytania obejmujące jedną tematykę, np. szkolenie astronautów przed lotem w kosmos lub start rakiety. Moimi ulubionymi rozdziały zostały 'Życie i praca w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej' i 'Ziemia i przestrzeń kosmiczna'. Stało się tak dlatego, że to właśnie te rozdziały zawierały biologiczne (np. o badaniach biologicznych prowadzonych na ISS i ich wpływie na życie na Ziemi) i chemiczne nawiązania, które mnie zainteresowały (w końcu zdawałam maturę z tych przedmiotów). Znalazłam tam też najwięcej odpowiedzi na pytania, które mnie nurtowały. Czy w kosmosie jest hałas? Jak pachnie kosmos? Natomiast kiedy na stronach pojawiała się fizyka, której zupełnie nie rozumiem, stawałam się śpiąca i zdarzyło mi się nawet raz czy dwa zasnąć podczas lektury. Ale to wynikało tylko i wyłącznie z mojego negatywnego nastawienia do tej dziedziny nauki, spokojnie. Sam autor fizyczne niuanse przedstawił czytelnikowi w bardzo zrozumiały sposób. 

Nie można zaprzeczyć pięknu Ziemi. Gdybym miał wybrać, powiedziałbym, że za dnia nasza planeta jest najbardziej oszałamiająca. Ziemia to wyjątkowy błękitny klejnot, oaza życia rysująca się z uderzającym kontrastem w tle ciemnej otchłani kosmosu. 

Zapytaj astronautę to jedna z najbardziej przystępnych książek popularno-naukowych o kosmosie. Tim Peake prostym językiem opowiada tutaj o rzeczach, które są dla nas interesujące i robi to przez porównywanie sytuacji w przestrzeni kosmicznej do sytuacji, których doświadczamy w życiu codziennym. Książka została wyposażona dodatkowo w cudowne zdjęcia, które zostały zrobione na ISS, ciekawostki i urocze obrazki. Czytałam ją z prawdziwym zainteresowaniem i cieszę się, że mogłam dzięki niej wzbogacić swoją wiedzę o Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i życiu astronautów w kosmosie. Nie wiem, co jeszcze mogłabym Wam tutaj napisać. Myślę, że po prostu sami musicie przekonać się, czy ta lektura spełni Wasze oczekiwania i czy odnajdziecie w niej odpowiedzi na pytania, które was nurtują. 

Ocena: ★★★★★★✩✩✩ 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia