czwartek, 23 kwietnia 2015

TOP 10 Cytatów o książkach

Z okazji Światowego Dnia Książki przygotowałam dla Was dzisiaj kilka, a dokładnie 10 moich ulubionych cytatów  o książkach.




Przecież zawsze mi powtarzasz: książki muszą być ciężkie, bo jest w nich cały świat.
Cornelia Funke Atramentowe serce

Książek nie czyta się po to, aby je pamiętać. Książki czyta się po to, aby je zapominać, zapomina się je zaś po to, by móc znów je czytać. 
Jerzy Pilch Bezpowrotnie utracona leworęczność

 Mnie bardzo buduje, gdy widzę w księgarniach, że młodzież siedzi sobie na jakimś plecaku, na ziemi, pod regałami. I czyta książki, bo nie ma na nie pieniędzy. I być może siedzi tam także dlatego, że ma nadzieję na spotkanie kogoś, kto też będzie tak siedział z książką, i okaże się, że to jest właśnie ta druga połówka jabłka. I potem będą opowiadać wnukom, że miłość swojego życia spotkali w księgarni.
Magda Umer

Niektórych książek wystarczy skosztować,

inne się połyka,
a tylko nieliczne trzeba przeżuć
i strawić do końca.

Cornelia Funke Atramentowe serce

Wierz mi, książka jest jak muchołapka. Wspomnienia najlepiej trzymają się kart pokrytych drukiem.
 Cornelia FunkeAtramentowe serce

Każda znajdująca się tu książka, każdy tom, posiadają własną duszę. I to zarówno duszę tego, kto daną książkę napisał, jak i dusze tych, którzy tę książkę przeczytali i tak mocno ją przeżyli, że zawładnęła ich wyobraźnią. 
Carlos Ruiz Zafon Cień wiatru 

Książki to także świat, i to świat, który człowiek sobie wybiera, a nie na który przychodzi.
Wiesław Myśliwski Traktat o łuskaniu fasoli
Książka powinna w duszy czytelnika wywoływać obrażeniaEmil Cioran Zeszyty 1957-1972
Książki - okręty myśli żeglujące po oceanach czasu i troskliwie niosące swój drogocenny ładunek z pokolenia w pokolenie.Francis Bacon
Dość szybko zawładnęła mną myśl, iż pod okładką każdej z tych książek czeka na odkrycie bezkresny wszechświat, podczas gdy za tymi murami życie upływa ludziom na futbolowych wieczorach, na radiowych serialach, na własnym pępku i tyle.Carlos Ruiz Zafón Cień wiatru 

Nie czytałam tych książek, z których są niektóre cytaty, ale na pewno po nie sięgnę. Jakie są Wasze ulubione cytaty? Piszcie w komentarzach :)

2 komentarze:

  1. mam książkę Cień wiatru, ale niestety jesze nie miałam czasu jej zacząć.
    Zapraszam do mnie.
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze jej nie czytałam, ale mam taki zamiar ;)

      Usuń

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia