czwartek, 23 lipca 2015

#26 Morza szept - Patricia Schröder

Tytuł: Morza szept
Autor: Patricia Schröder
Tłumaczenie: Anna Maria Adamczyk
Cykl: Morza szept (1)
Wydawnictwo: Dreams
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 336



Rozmawiasz sama ze sobą czy prowadzisz głęboką wymianę zdań z ziemią?







Elodie jest załamana po śmierci ojca. Jej mama postanawia wysłać ją do ciotecznej babci Grace na jedną z wysp Guernsey, aby tam córka odpoczęła i przemyślała kilka spraw. Wszystko się komplikuje, kiedy dziewczyna dociera na miejsce i spotyka miejscową starą wariatkę, która przepowiada, że to właśnie przyjazd Elodie będzie przyczyną katastrof i śmierci. Kiedy następnego dnia zostaje znaleziona martwa znajoma dziewczyny, siedemnastolatka zaczyna wierzyć w przepowiednie staruszki. Dodatkowo co jakiś czas w jej snach pojawia się pewien tajemniczy mężczyzna. Kim się on okaże? Czy staruszka miała rację? Jaką rolę w tej historii odegra Ruby, Cyril i Ashton?  

Przyznam, że od pierwszych stron po prostu zostałam wessana w tę powieść. Siedziałam i czytałam, jednocześnie śmiejąc się. Styl tej autorki bardzo przypadł mnie do gustu - prześmieszne dialogi i sarkastyczne teksty to coś, co baardzo lubię. Te prawie 350 stron pochłonęłam w dwa dni, bo czyta się lekko. Jeżeli chodzi o akcję to wszystko rozgrywa się stopniowo do momentu. Pod koniec odniosłam wrażenie, jakby autorka zapomniała dopisać, co się działo w międzyczasie, bo wszystko toczy się dalej, ale my nie wiemy co zaszło chwilę przedtem. A jest to istotna informacja. 
Jeżeli macie taką możliwość to koniecznie czytajcie tę powieść gdzieś nad wodą. Z pewnością jeszcze bardziej poczujecie jej klimat. 

Po Morza szepcie nie spodziewałam się wiele. A dostałam pełną tajemnicy, intrygującą powieść, przy której miło spędziłam czas. Teraz z niecierpliwością czekam na  przetłumaczenie kolejnych tomów. 

Ocena: 7

Książka bierze udział w wyzwaniach;
1. Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: 2,9 cm



1 komentarz:

  1. Ja szczerze mówiąc też nie spodziewam się wiele po tej powieści, głównie ze względu na dosyć niską ocenę na LC. Chyba jednak nie zawsze powinnam sugerować się oceniami na tej stronie ponieważ "Królestwo Łabędzi" które przeczytałam rok temu miało bardzo niskie noty, podczas gdy mnie ta historia bardzo przypadła do gustu :3
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia