wtorek, 9 czerwca 2015

100 książek, które chcę przeczytać!

Na polskim booktubie bardzo popularna stała się ta lista. Gdy oglądałam te filmiki, myślałam sobie, że co to dla mnie. Tylko 100 książek? A jednak kiedy kompletowałam tę listę miała pewne trudności. Postanowiłam, że nie będę wliczała do tej setki serii, trylogii itp. (oprócz niektórych), ponieważ nie wiem, czy spodobają mi się części pierwsze. Kiedy doszłam już do 97 książek, w głowie miałam totalną pustkę. Nie mogłam NIC sobie przypomnieć. Oglądałam jeszcze raz filmiki, czytałam blogi... Wreszcie się udało i jest! Oto ona:




100 książek, które chcę przeczytać: 
1. 15 dni bez głowy Dave Cousins
2. Akademia dobra i zła Soman Chainani
3. Alicja w Krainie Czarów Lewis Carroll
4. Angelfall Susan Ee
5. Anna i pocałunek w Paryżu Stephanie Perkins
6. Bańki mydlane Edyta Świętek
7. Bez mojej zgody Jodi Picoult
8. Biały oleander Janet Fitch 9. Black Ice Becca Fitzpatrick 10. Błękitnokrwiści Melissa de la Cruz 11. Bòg nigdy nie mruga Regina Brett 12. Brzydcy Scott Westerfeld 13. Byliśmy łgarzami E. Lockhart 14. Charlie Stephen Chbosky 15. Charlie i fabryka czekolady Roald Dahl 16. Chłopiec w pasiastej piżamie John Boyne 17. Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon 18. Cinder Marissa Meyer 19. Co jeśli... Rebecca Donovan 20. Cud chłopak R. J. Palacio 21. Cudowne tu i terazTim Tharp 22. Dawca Lois J. Lowry
23. Delirium Lauren Oliver
24. Dotyk Julii Taheren Mafi
25. Do wszystkich chłopców, których kochałam Jenny Han
26. Duff. Ta brzydka i gruba Kody Keplinger
27. Dziesięć płytkich oddechów K. A. Tucker
28. Dziewczyna i chłopak wszystko na opak Wendelin Van Draanen
29. Dziewiętnaście minut Jodi Picoult
30. Echa miłości Rosie Rushton
31. Eleonora i Park Rainbow Rowell
32. Eragon Christopher Paolini
33. Fangirl Rainbow Rowell
34. Girl online Zoe Sugg
35. Gone. Zniknęli Michael Grant
36. Hopeless Colleen Hoover
37. Jeden dzień David Nicholls
38. Jesienna miłość Nicholas Sparks
39. Kochani, dlaczego się poddaliście? Ava Dellaina
40. Krąg Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
41. Kroniki Bane'a Cassandra Clare, Maureen Johnson, Srah Rees Brennan
42. Książka, której nie ma Santaiago Pajares
43. Larista Melissa Darwood
44. Lola i chłopak z sąsiedztwa Stephanie Perkins
45. Losing hope Coleen Hoover
46. Mara Dyer. Tajemnica Michelle Hodkin
47. Mechaniczny anioł Cassandra Clare
48. Mechaniczny książę Cassandra Clare
49. Mechaniczna księżniczka Cassandra Clare
50. Melanże z żyletką Łukasz Gołębiewski
51. Miecz przeznaczenia Andrzej Sapkowski
52. Milion małych kawałków James Fray
53. Miniaturzystka Jessie Burton
54. Mistrz i Małgorzata Michaił Bułhakow
55. Modelka z przypadku Holly Smale
56. Monument 14. Odcięci od świata Emmy Laybourne
57. Most do Terabithii Katherine Paterson
58. Mroczne umysły Alexandra Bracken
59. My, dzieci z dworca ZOO Christiane Felscherinow
60. Nie opuszczaj mnie Kazuo Ishigura
61. Niezbędnik obserwatorów gwiazd Mattew Quick
62. Nigdy nie gasną Alexandra Bracken
63. Nostalgia anioła Alce Sebold
64. Obsydian Jennifer L. Armentrout
65. seria Oddechy  Rebecca Donovan -> Powód, by oddychać
66. Oddychając z trudem
67. Biorąc oddech 
68. O krok za daleko Abbi Glines
69. Opowieści z Narnii C. S. Lewis
70. Osobliwy dom pani Peregrine Ransom Riggs
71. Ostatnia piosenka Nicholas Sparks
72. Papierowe miasta John Green
73. Papierowe samoloty Dawn O'Porter
74. Piękne istoty Kami Garcia Margaret Stohl
75. Płomień anioła Lee Weatherly
76. Poradnik pozytywnego myślenia Mattew Quick
77. Po zmierzchu Alexandra Bracken
78. Przygody Alicji w Krainie Czarów. Po Tamtej Stronie Lustra i co Alicja tam znalazła Lewis Caroll
79. Służące Kathryn Stockett
80. Starter Lissa Price
81. Stowarzyszenie wędrujących dżinsów Ann Brashares
82. Szeptem Becca Fitzpatrick
83. Traktat o łuskaniu fasoli Wiesław Myśliwski
84. Wichrowe wzgórza Emily Jane Bronte
85. Will Grayson, Will Grayson John Green, David Levithan
86. Wirusy Kathy Reichs, Brendan Reichs
87. Władcy czasu Alexandra Monir
88. Wróć, jeśli pamiętasz Gayle Forman
89. W sidłach losu Alexandra Bracken
90. W śnieżną noc John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson
91. Wstęga pawilon Zofia Chądzyńska
92. Wszechświat kontra Alex Woods Gavin Extence
93. Wszechświaty. Utopia Leonardo Patrignani
94. Wybacz mi, Leonardzie Mattew Quick
95. Wybrani C. J. Daugherty
96. Zabić drozda Nelle Harper Lee
97. Zielona Mila Stephen King
98. Zimowe dzieci Jennifer McMahon
99. Złodziejka książek Markus Zusak
100. Zostań, jeśli kochasz Gayle Forman


Do napisania tego posta zabierałam się 3 razy. Wreszcie się zebrałam i dokończyłam go. Jeżeli chodzi jeszcze o pozycje, które wybrałam to dodam tylko, że niektórych na pewno nie przeczytam w najbliższym czasie, lecz dopiero za rok lub kilka lat, kiedy stanę się dojrzalsza ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia