czwartek, 4 czerwca 2015

#17 "Piosenki dla Pauli" Blue Jeans





Tytuł: "Piosenki dla Pauli"
Autor: Blue Jeans
Tłumaczenie: Izabela Rosińska
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 639
Rok wydania: 2012

  
Człowiek nie rządzi własnym życiem. To życie wyznacza mu drogę. 






Paula za kilka dni skończy 17 lat. Od kilku miesięcy pisze na Messengerze z Angelem, który ma 22 lata i jest dziennikarzem. Zakochani młodzi postanawiają się spotkać. Niestety, chłopak spóźnia się już godzinę na umówione spotkanie, więc dziewczyna udaje się do kawiarni, gdzie spotyka niesamowicie przystojnego chłopaka o nieziemsko błękitnych oczach. Okazuje się, że przystojniak czyta tę samą książkę, co ona. Zaczynają rozmawiać. Paula ma dylemat. Czy można zakochać się w osobie, którą widziało się tylko raz? A jeśli tak to kogo wybrać: spóźnialskiego Angela czy błękitnookiego Alexa?

Nie spodziewałam się wiele po tej pozycji. Myślałam sobie, że będzie to kolejne romansidło dla nastolatek. Ale książka okazała się według mnie romansem. Przez całą powieść poruszany jest praktycznie jeden temat: pierwszego razu. Autor bardzo szczegółowo opisuje kontakty fizyczne, mam tutaj na myśli pocałunki, pieszczoty, co mnie przytłaczało.

Narracja prowadzona jest w 3 osobie w czasie teraźniejszym. Właśnie to sprawia, że mamy wrażenie, iż jesteśmy razem z bohaterami w ich świecie. Na początku przeszkadzało mi to, ale przeczytawszy kilka rozdziałów, przyzwyczaiłam się.

Rozumiem, że autor powinien wprowadzić do akcji powieści jakiś czarny charakter, żeby nadać jej troszeczkę niepewności. Nie przebolałam jednak tego, że pojawiły się tutaj aż dwa! I w dodatku tak irytujące i mącące w akcji...

Oceniając całą fabułę, powiem, że jest całkiem okej. Akcja nie jest przewidująca. Rozwija się proporcjonalnie. Rozdziały nie są długie, więc czyta się dość szybko, jak na takiego kolosa.

Podsumowując! Po Piosenkach dla Pauli nie spodziewałam się wiele i tyle też dostałam. Książka nie jest zła, ale bardzo dobra też nie. Polecam ją osobom (szczególnie dziewczynom) w wieku 15-16 lat, ale nie odradzam sięgać po nią także starszym i młodszym, którzy są na tyle dojrzali, żeby zrozumieli kilka dosyć poważnych zagadnień w tej książce.

Ocena: 6,5/10

Książka bierze udział w wyzwaniach: 
1. Wyzwanie książkowe 2015 - Książka, której akcja dzieje się w liceum
2. Przeczytam tyle, ile mam wzrostu - 3,3 cm


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Znajdziesz chwilę, żeby po przeczytaniu posta napisać kilka słów? Będę bardzo wdzięczna! :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia